لپ تاپ های دل پرسیشن dell precision

لپ تاپ های دل پرسیشن Dell Precision Mobile workstation ۴

لپ تاپ های دل پرسیشن Dell Precision Mobile workstation

تعداد کمی از محصولات می توانند بهبود عملکرد ۳۲،۰۰۰ برابر را در طول زندگی خود تجربه کنند، در حالی که هزینه را ۱۸،۰۰۰ بار کاهش داده باشند. اما ایستگاه های کاری Dell Precision این را تجربه کرده است.

این ۲۰ بیستمین سالگرد این پلت فرم حرفه ای محاسباتی شماره یک جهان است، که با تحقیق بر دامنه مواردی با کاربردهای مختلف از جستجوی نفت گرفته تا ایجاد جلوه های ویژه بصری برای برخی از محبوب ترین فیلم ها و برنامه های تلویزیونی جهان، ایستگاه های کاری دل پرسیشن برنده ۵ اثر از ۷ اثر آخر در جایزه جلوه های بصری Visual Effects آکادمی اسکار هستند!

اگر یک گزینه باشد که خانواده ایستگاه کاری Precisions را متمایز از همتایان خود کند، این است که “بیشترین” – هسته CPU ، حافظه RAM ، فظای ذخیره سازی، و بیشتر از همه مقدار و اعداد موجود را دارند.

کاربری در لپ تاپ های ورک استیشن دل پرسیشن :

اگر کامپیوتری می خواهید که قدرت یک کیس را داشته، در حالی که با سهولت قابل حمل باشد، به سراغ ایستگاه های کاری قابل حمل یا یک لپ تاپ ورک استیشن بروید.
انواع لپ تاپ های رده بالا که برای پردازش محاسباتی فشرده مانند ویرایش فیلم و صدا ، رندر سه بعدی، پردازش اطلاعات، شبیه سازی و مجازی سازی مورد استفاده قرار می گیرند.
اگر بدنبال لپ تاپ گیمینگ هستید یا کاربری غیر مهندسی یا غیر حرفه ای دارید، لپ تاپ های سری پرسیشن شرکت دل به کار شما نمی آیند.

CPU (واحد پردازش مرکزی)

این مغز رایانه شماست. تعداد هسته ، قدرت پردازش و دامنه قیمت نشانگر خوبی از سطح کلی قدرت پردازنده است. در لپ تاپ ها به طور کلی از پردازنده های کم مصرف برای عمر بهتر باتری استفاده می کنند.
اما با این همه، چندین سری از پردازنده ها برای خانواده Precisions استفاده می شود که ویژگی همگی را میتوان بطور خلاصه اینگونه بیان کرد، پردازنده های گران تر، قوی تر و حرفه ای تر.
فقط سری Intel Core i5/i7/i9 که دارای تعداد هسته، فرکانس و کش بالاتر هستند مورد استفاده قرار می گیرند.
همچنین پردازنده های سری Intel Xeon که بطور خاص برای پردازش های حساس با حافظه تصحیح خطا یا ECC Memory مورد استفاده قرار می گیرند.

dell precision

RAM (حافظه دسترسی تصادفی)

فقدان رم کامپیوتر شما را هنگام انجام کارهای متعدد یا پر کار مانند پردازش تصویر کند می کند. حداقل در یک سیستم بودجه به دنبال حداقل ۴ گیگابایت (گیگابایت) باشید ، اما در حالت ایده آل برای ۸ گیگابایت برای بیشتر لپ تاپ های عمومی و ۱۶ گیگابایت برای مدل های رده بالا هدف گذاری کنید.
اما در لپ تاپ های سری حرفه ای دل Precision کمتر محدودیتی برای حجم رم وجود دارد و شما میتوانید از کمترین تا بیشترین حجم ۱۲۸GB DDR4 non-ECC 2666MHz یا با گزینه تصحیح خطا یعنی رم های ECC  تا حجم ۱۲۸GB از نوع حافظه DDR4 را در لپ تاپ های ورک استیشن دل پرسیشن تجربه کنید.

کیفیت صفحه نمایش

صفحه نمایش کوچک به معنای لپ تاپ کوچکتر است که به طور کلی سبک تر و نازک تر نیز خواهد بود. اما صفحه نمایش بزرگ برای کارهای گرافیکی، طراحی یا تماشای فیلم و عکس با جزئیات بیشتر با نزدیکترین رنگ ها به واقعیت را در DELL Precision Mobile workstation تجربه کنید.
لپ تاپ های بیشتری با هدف بازار رده بالا دارای صفحه نمایش با وضوح بالا هستند ولی این مشخصات HD+ / FHD / 2K / 4K تا پشتیبانی از رزلوشن VR-Ready 8K برای همه گزینه های حرفه ای نیز در سری  DELL Precision قابل درخواست هستند.

dell precision

فضای ذخیره سازی

فضای مورد نیاز خود را دست کم نگیرید. اطمینان حاصل کنید که برای کلیه برنامه ها و فایل های فعلی خود و همچنین مجموعه ای که به سرعت در حال رشد است، فضای کافی دارید.
به روز رسانی لپ تاپ های عادی می تواند مشکل باشد، بنابراین می توانید ظرفیت ذخیره سازی خود را با کمترین محدودیت در سری ورک استیشن دل پرسیشن انتخاب کنید. اگر فضای ذخیره سازی زیادی را می خواهید، لپ تاپ های ورک استیشن دل با پشتیبانی تا دو عدد حافظه ۲.۵ ابنچی HDD و SSD، و یک تا سه عدد حافظه SSD با سرعتی بالا از نوع PCIe NVMe برای سیستم عامل و نرم افزارهای پیشرفته خود انتخاب کنید.
نکته : اگر از آن دسته افرادی هستید که امنیت اطلاعات یا جابجایی سریع HDD/SSD در لپ تاپ برای شما بسیار حیاتی است، این سری از لپ تاپ ها با درب پشتی آسان باز شو (با یک دکمه)، امکان جابجایی و اضافه و کم کردن فضای ذخیره سازی را به راحتی میسر میسازند.

خنک کننده

قطعات لپ تاپ های عمومی، اکثرا کامپکت هستند و از مدار ساده و کوچک تری برخوردارند و به همین جهت دمای کمتری داشته و از خنک کننده های ساده یا کوچکی برخوردارند. بعد از مدتی فعال شدن نقاط داغ زیر لپ تاپ را بررسی کنید، زیرا در صورت استفاده مداوم از لپ تاپ، این مورد می تواند ناراحت کننده باشد یا منجر به خسارت به قطعات شود.
اما در لپ تاپ های ورک استیشن، خنک کننده ها بسیار قوی و کارآمد طراحی شده اند و اگر مصرف کننده بطور مداوم از لپ تاپ در بازه های زمانی بسیار بالا استفاده کند، پیشنهاد می شود که ناحیه ورود و خروج هوا را بررسی کرده و در صورت نیاز از خنک کننده های حرفه ای Cool Pad برای طول عمر بالاتر و عملکرد بهتر استفاده کنند. اما به هر حال دمای قابل تحمل یک سیستم ورک استیشن به مراتب تا دو برابر یک لپ تاپ عادی است.

کارت گرافیک

بسیاری از لپ تاپ ها دارای پردازنده گرافیکی مجتمع در پردازنده یا مادربرد هستند، و نه کارت گرافیکی جداگانه یا (“اختصاصی”).
مدل های رده بالا نیز ممکن است دارای کارت گرافیکی اختصاصی باشند که دارای حافظه رم ویدیویی مخصوص به خود می باشد و این تمام ماجرا نیست، در لپ تاپ های حرفه ای به دو مهم برخورد می کنیم و آن گرافیک قدرتمند و با ثبات است و نه فقط قدرتمند.
بطور اختصاصی گرافیک سری گیمینگ قدرتمند هستند و می تواند بسیار سریع باشد و نه با ثبات.
این به این معنی نیست که در بازه های کوتاه مدت پردازش یا رندر سریعی نداشته باشیم یا برای همه کارهای مهندسی و پردازشی مناسب نباشند.
این گرافیک ها با فرکانس بالا مناسب کارهای عادی و گیمینگ و نه حساس و طولانی مدت هستند و این علت اصلی ارزان بودن این رده است. با قاطعیت میتوان گفت که هر پردازش یا رندر شما که از ۴۵ دقیقه بیشتر طول بکشد، در وحله اول پروژه شما با احتمال خطای بالا مواجه می شود و در نهایت تاسف اگر ادامه یابد، با افزایش دما و ولتاژ به خسارت فیزیکی به قطعات ختم می شود.


بطور عادی میتوان گفت با مشخصات مشابه، یک کارت گرافیک گیمینگ یک سوم تا یک پنجم کارت گرافیک های سری کوادرو Nvidia Quadro یا فایر پرو/فایر رندر AMD Fire Pro/Fire Render/Radeon Pro قیمت دارند.
گرافیک های حرفه ای حتی بعد از ماه ها کارکرد هم داغ نمی شوند و احتمال مشکل حرارتی و تغییر محسوس دما و عملکرد تحت فشار و زمان طولانی، به نسبت گرافیک های رده گیمینگ به شدت پایین است.
تفاوت در معماری چیپ ست اصلی و نوع حافظه آنهاست. این سری به گونه ای طراحی شده اند که میتوانند با ثبات کر کرده و نگرانی از بروز خطا در حین کار و فشار رندر های طولانی بعلت استفاده از حافظه ECC به شدت پایین است.
اما اصل داستان معماری چیپ اصلی بوده که برای نرم افزارهای حرفه ای، مهندسی و پردازشی ساخته شده و امکان یادگیری و سرعت بیشتر در حین پردازش را برای کاربر فراهم می کند. این نوع گرافیک ها برای بیش از ۲۰۰ نرم افزار حرفه ای بررسی و ساخته شده اند و می توانید عملکرد خالص آنها را در مزارع رندر و ابر کامپیوترها مشاهده کنید.
قابلیت اتصال تعداد بسیار بالا و هماهنگ با هم، ثبات در عملکرد و عدم بروز خطا از اصلی ترین گزینه های استفاده از گرافیک های ورک استیشن در کامپیوترهای حرفه ای است.

منبع تغذیه

توصیف ساده منبع تغذیه ورک استیشن : گران ترین، بزرگترین و سنگین ترین شارژر یا منبع تغذیه ای که بالاترین ولتاژ و آمپر را در لپ تاپ ها دارد. البته این بستگی به نیاز پردازش شما دارد، هر چه لپ تاپ قوی تر، شارژرش هم بزرگتر و سنگین تر، و این عیبی است که هنوز مرتفع نشده و امیدواریم در آینده ای نزدیک برای لپ تاپ های ورک استیشن حل شود.

عمر باتری

داشتن یک کار طولانی مدت، حجم پردازش، مقدار نور و اندازه صفحه نمایش به سرعت تخلیه شدن باتری شما رابطه مستقیم دارد، لپ تاپ های سری حرفه ای پرسیشن، دارای گزینه های باتری متفاوت هستند. با این همه، اگر پروژه حساسی دارید، با مقدار مصرف در پردازشی سنگین،‌حتما خود را به یک پریز برق نزدیک تر کنید.
بی هیچ تعارفی، نمیتوان از قهرمان وزنه برداری انتظار داشت که مثل من، با یک وعده غذایی روز را سر کند.
اما در حالت ایده آل و عادی بدون نیاز به اتصال به پریز برق، یک روز کامل در محل کار می توانید از این لپ تاپ ها استفاده کنید. چرا که گرافیک و پردازنده را میتوانید در کمترین حالت مصرف تنظیم کنید.
اگر قصد دارید بیشتر لپ تاپ خود را همراه داشته باشید، مدت طولانی و زمان شارژ سریع باتری، بسیار مهم است. برای هر لپ تاپ دو بار شارژ را زمان بگیرید، با لپ تاپ روشن شده – تا ۸۰٪ ظرفیت و ۱۰۰٪ ظرفیت. این نکته بسیار مفید است که توجه داشته باشید که سرعت ۸۰٪ از زمان شارژ بسیار کمتر است در رسیدن به ۲۰٪ اضافی تر تا ۱۰۰٪ شارژ کامل.اما ناراحت نباشید، این مشکل را شارژرهای قوی و فست شارژ حرفه ای که قابل سفارش هستند،‌می توانند تا مقدار بسیار زیادی حل کنند.

وای فای، شبکه و مودم LTE

لپ تاپی با شبکه وای فای دو باند با استانداردهای امنیتی به روز شده در هر نسل، اسلات شبکه ای در بالاترین سرعت، کیفیت، امنیت و همچنین از اتصال دیتای شبکه همراه تا آخرین نسل آن را در لپ تاپ های سری پرسیشن دل می توان سفارش داد.

اتصال USB-C/Thunderbolt 3

همانطور که می دانید، یو اس بی نوع سی/USB Type C ، از قدرت بالای انتقال اطلاعات برخوردار می باشد اما این همه ماجرا نیست. شما با استفاده از این تکنولوژی ، علاوه بر انتقال اطلاعات و داده های معمول، قادر به انتقال صدا، تصویر و حتی نیروی مورد نیاز شارژ لپ تاپتان با سرعت بسیار بالا نیز خواهید بود. به طور معمول با استفاده از usb3.1 می توان اطلاعات را با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه انتقال داد.
تاندربولت (Thunderbolt) نیز همانند USB طی سال های اخیر دستخوش تغییرات زیادی شده تا اینکه به نسخه تاندربولت ۳ رسیده است. اولین نسخه از این فناوری با حداکثر سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه معرفی شد، نسل دوم به حداکثر سرعت ۲۰ گیگابیت بر ثانیه رسید، و اکنون نسل سوم سرعت فوق العاده ۴۰ گیگابیت بر ثانیه را نوید می دهد.
دو نسل اول این فناوری از درگاه های مینی دیسپلی پورت (Mini DisplayPort) برای ارتباط استفاده می کردند، اما نسل سوم با درگاه USB-C عرضه می شود. در واقع می توان تاندربولت ۳ را مانند شخصی تصور کرد که ماشین دوستش را قرض گرفته و با سرعت بالایی رانندگی می کند. در اینجا نیز تاندربولت ۳ از از پورت USB-C بهره گرفته و سرعت بالاتری را به ارمغان می آورد.
کابل های تاندربولت ۳ دقیقاً همانند کابل های معمول USB-C هستند، اما برای دستیابی به سرعت بالا، دستگاه شما باید حتماً چیپ کنترل کننده این فناوری را به همراه داشته باشد. به عبارت دیگر، نمی توانید انتظار داشته باشید که کابل USB-C را به درگاه استاندارد آن متصل کرده و به سرعت و قابلیت های تاندربولت ۳ دست یابید.
خب، اول از همه اینکه سرعت آن چهار برابر بیشتر از USB 3.1 است؛ علاوه بر این می توانید هشت مسیر داده تحت استاندارد DisplayPort 1.2 یا چهار مسیر داده تحت استاندارد PCIe Gen. 3 (نسل سوم پی سی آی اکسپرس) را به صورت رفت و برگشت از طریق آن برقرار سازید.
حتماً دیده اید که لپ تاپ های جدید قادر به استفاده از کارت های گرافیک اکسترنال هستند. این دستگاه ها برای بهره گیری از این GPU ها به درگاه USB-C مجهز به فناوری تاندربولت ۳ مجهز شده اند تا از طریق مسیرهای PCIe بتوانند داده حجیم مورد نیاز برای این عملیات را بین دستگاه و کارت گرافیکی خارجی رد و بدل نمایند.
از سوی دیگر، می توان با ایجاد مسیرهای DisplayPort از طریق چیپ تاندربولت ۳ و درگاه USB-C تنها با استفاده از یک کابل، لپ تاپ را به چند مانیتور اکسترنال با رزولوشن بالا متصل کرد.
تاندربولت ۳ فناوری کاملاً متفاوتیست که فقط از کانکتورها و درگاه های USB-C استفاده می کند. با استفاده از این فناوری می توانید سرعت حداکثر ۴۰ گیگابیت بر ثانیه، چند مسیر ارتباطی پی سی آی اکسپرس یا دیسپلی پورت را تنها از طریق یک درگاه USB-C به دست آورید که برای اتصال GPU های اکسترنال یا مانیتورهای مختلف از طریق یک کابل به لپ تاپ به کار می روند.
بعد از ورود این درگاه شرکت دل به خریداران لپ تاپ های دل سری پرسیشن بیش از پیش امکانات اتصال بسیار راحت و کاربردی تری داده که در زیر به تعدادی از آنها می توان نگاهی انداخت.

همچنین ایستگاه های کاری Dell Precisions امروز ۲۸۰۰ برار عملکرد گرافیکی و ۲۴۰ برابر پهنای باند حافظه بیشتر، در مقایسه با پیشینیان خود ارائه می دهد. و این همه به شدت برای تقاضای محاسبات سنگین مهندسی، معماری، نفت و گاز، فیلم و رسانه و صنایع سرگرمی در جهان بهینه و آماده برای کار شده است.

به عنوان مثال، ایستگاه های کاری سری پرسیشن به گونه ای مهندسی و طراحی شده که با تکنیک های خنک سازی و موادی که بطور مؤثر حرارت را انتقال می دهند،به مدیریت گرمای پردازنده های قدرتمند بپردازند، و نرم افزار Dell Precision Optimizer که بهترین عملکرد را برای هر برنامه ای در پروژه های خود، دریافت کنید. این اولین نرم افزار بهینه ساز عملکرد مبتنی بر AI (یا Artificial intelligence-هوش مصنوعی) برای ایستگاه های کاری جهان است.

برای ۲۰ سال، سری دقیق Precisions شرکت دل توانسته است با ارائه نوآوری های تکنولوژی، ایستگاه های کاری Workstations را با بالاترین کارایی تولید کند که مناسب طراحان و خالقان دنیای دیجیتال باشد.
در نتیجه، DELL Precisions به عنوان اولین نام تجاری ایستگاه کاری در جهان به رسمیت شناخته شده است.
از فیلمسازان و انیماتورهای برنده جایزه های متفاوت گرفته تا مهندسین حوزه های متفاوت و معماران حرفه ای، بسته به نیاز و گستردگی نمونه کارهای خود، می توانند ایستگاه کاری خود را بطور اختصاصی سفارشی دهند.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

استاد پیشرفته پیچیدگی ها، سری دل Precisions. امروزه فناوریهای شناختی سریعترین منطقه فناوری های در حال رشد در پردازش هستند، که شامل آموزش ماشین ML یا Machine Learning ، آموزش عمیق DL یا Deep Learning و هوش مصنوعی AI یا Artificial Intelligence است.

قدرت برای ایده های عظیم شما

دیگر هیچ مرزی پشت بزرگترین چشم اندازها، تخیل و پروژه های شما وجود ندارد. با قدرت کامپیوترهای دل پرسیشن (سری دقیق)، طیف وسیعی از راه حل های قابل ارتقاء برای سیستم های حرفه ای، از جمله  لپ تاپ های ورک استیشن و  Convertable، کامپیوترهای حرفه ای All-in-One، دسکتاپ و Rack های ورک استیشن از نوع DELL Precisions هر غیرممکنی را به واقعیت تبدیل کنید.
اینها مواردی بودند از نقاط عطف و رو به موفقیت ایستگاه های کاری حرفه ای دل سری پرسیشن (دقیق) Dell Precision Workstations.

نسل اول :

عرضه اولین لپ تاپ پرسیشن سری ایستگاه کاری شرکت دل در نوامبر ۲۰۰۱ با مدل M40 شروع شد و مدل M50 نیز به دنبال آن در سال ۲۰۰۲ روانه بازار شد.

Dell Precision M40 Mobile workstation 15” (۲۰۰۱)
Dell Precision M50 Mobile workstation 15” (۲۰۰۲)

این Precision ها بر اساس سری Latitude  از مدل های C810 و C840 که به نوبه ای خود این مدل ها نیز مبتنی بر سری Inspiron مدل ۸۱۰۰ و ۸۲۰۰ بودند، ساخته شدند.

نسل دوم :

لپ تاپ های دل پرسیشن تقریباً همزمان با همتایان سری D Latitude در سال های ۲۰۰۳-۲۰۰۷ عرضه شدند.

Dell Precision M60 Mobile workstation 15.4” (۲۰۰۳)
Dell Precision M20 Mobile workstation 14.1” (۲۰۰۵)
Dell Precision M70 Mobile workstation 15.4” (۲۰۰۵)
Dell Precision M65 Mobile workstation 15.4” (۲۰۰۵)
Dell Precision M90 Mobile workstation 17” (۲۰۰۶)
Dell Precision M2300 Mobile workstation 14.1” (۲۰۰۷)
Dell Precision M4300 Mobile workstation 15.4” (۲۰۰۷)
Dell Precision M6300 Mobile workstation 17” (۲۰۰۷)

آنها با ایستگاه های docking سری D سازگار هستند و لوازم جانبی متنوعی نیز وجود دارد که بسته به مدل Precision با سایر مدل های Dell مانند باتری یا درایو CD قابل تعویض است.
برخی از این مدلها (به خصوص مدلهای ساخته شده در حدود ۲۰۰۶-۲۰۰۷)) با NVIDIA G8x و GPU مبتنی بر G9x می توانند از نقص GPU رنج ببرند.

dell precision

نسل سوم :

شرکت دل لپ تاپ های سری پرسیشن را در ۱۲ آگوست ۲۰۰۸ با مدل های M4400 ، M2400 بر پایه سری Latitude E راه اندازی کرد و تا سال ۲۰۱۵ ادامه داد.

Dell Precision M2400 Mobile workstation 12.5” (۲۰۰۸)
Dell Precision M4400 Mobile workstation 15.4” (۲۰۰۸)
Dell Precision M6400 Mobile workstation 17” (۲۰۰۸)
Dell Precision M6500 Mobile workstation 17” (۲۰۰۹)
Dell Precision M4500 Mobile workstation 15.6” (۲۰۱۰)
Dell Precision M4600 Mobile workstation 15.6” (۲۰۱۱)
Dell Precision M6600 Mobile workstation 17.3” (۲۰۱۱)
Dell Precision M4700 Mobile workstation 15.6” (۲۰۱۲)
Dell Precision M6700 Mobile workstation 17.3” (۲۰۱۲)

شرکت دل با تغییر تکنولوژی و رویه های بازار در اوت ۲۰۱۳ سری جدیدی از لپ تاپ های Precision را معرفی کرد.

Dell Precision M3800 Mobile workstation 15.6” (۲۰۱۳) Ultrabook
Dell Precision M4800 Mobile workstation 15.6” (۲۰۱۳)
Dell Precision M6800 Mobile workstation 17.3” (۲۰۱۳)
Dell Precision M2800 Mobile workstation 15.6” (۲۰۱۴) Ultrabook
Dell Precision M3800 Mobile workstation 15.6” (۲۰۱۵) Ultrabook

لپ تاپ های Precision با دستگاه های پورت پیشرفته dock station سری E-Port Plus  و E-Port سازگار بودند.
در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ سری لپ تاپ های Precision بر پایه سری XPS 15 سبک و باریک ترین ایستگاه کاری ۱۵ اینچی قابل حمل جهان، یعنی مدل M3800 را معرفی کرد. اولی با پردازنده i7-4702HQ در سال ۲۰۱۳ و دیگری با پردازنده i7-4712HQ در سال ۲۰۱۵.
دل در سال ۲۰۱۴ اولین ایستگاه کاری قابل حمل ۱۵ اینچی سطح entry را به نام Dell Precision M2800 معرفی کرد.

نسل چهارم :

دل در اوت ۲۰۱۳ سری جدیدی از لپ تاپ های سری Latitude را اعلام کرد: سری ۳۰۰۰ ، سری ۵۰۰۰ و سری ۷۰۰۰ و بر پایه آنها سری Precision بعدی را دو سال بعد معرفی کرد.

شرکت دل در اکتبر سال ۲۰۱۵ ، اولین نسل ایستگاه های کاری قابل حمل سری پرسیشن را با شماره مدل ۳۵۱۰ ، ۵۵۱۰ ، ۷۵۱۰ و ۷۷۱۰ معرفی کرد.
در ژانویه سال ۲۰۱۷ ، این شرکت لپ تاپ های نسل دوم این سری را با شماره های مدل ۳۵۲۰ ، ۵۵۲۰ ، ۷۵۲۰ و ۷۷۲۰ معرفی کرد.
در آوریل سال ۲۰۱۸  ،شرکت دل اعلام کرد نسل سوم لپ تاپ های این سری با شماره های مدل ۳۵۳۰ ، ۵۵۳۰ ، ۷۵۳۰ و ۷۷۳۰ معرفی شده اند.
در ماه مه ۲۰۱۹، دل اعلام کرد نسل چهارم مدل ۵۵XX و ۷XXX از سری ایستگاه های کاری Dell Precision با مدل های ۵۵۴۰، ۷۵۴۰ و ۷۷۴۰ عرضه شده اند.

Precision 15 3000
Dell Precision 3510 Mobile workstation 15.6” (۲۰۱۵)
Dell Precision 3520 Mobile workstation 15.6” (۲۰۱۷)
Dell Precision 3530 Mobile workstation 15.6” (۲۰۱۸)
Dell Precision 3540 Mobile workstation 15.6” (۲۰۱۹)

Dell Precision 3541Mobile workstation 15.6” (۲۰۱۹)
Dell Precision 3550 Mobile workstation 15.6” (۲۰۲۰)
Dell Precision 3551 Mobile workstation 15.6” (۲۰۲۰)
Dell Precision 3560 Mobile workstation 15.6” (Jan 2021)
Dell Precision 3561 Mobile workstation 15.6” (۲۰۲۱)
Dell Precision 3570 Mobile workstation 15.6” (۲۰۲۲)
Dell Precision 3571 Mobile workstation 15.6” (۲۰۲۲)

Precision 14 5000
Dell Precision 5470 Mobile workstation 14” (۲۰۲۲) Ultrabook

Precision 15 5000
Dell Precision 5510 Mobile workstation 15.6” (۲۰۱۵) Ultrabook
Dell Precision 5520 Mobile workstation 15.6” (۲۰۱۷) Ultrabook
Dell Precision 5530 Mobile workstation 15.6” (۲۰۱۸) Ultrabook
Dell Precision 5530 Mobile workstation 15.6” (۲۰۱۸)  ۲-in-1
Dell Precision 5540 Mobile workstation 15.6” (۲۰۱۹) Ultrabook
Dell Precision 5550 Mobile workstation 15.6” (Jun ۲۰۲۰) Ultrabook
Dell Precision 5560 Mobile workstation 15.6” (۲۰۲۱) Ultrabook
Dell Precision 5570 Mobile workstation 15.6” (۲۰۲۲) Ultrabook
Precision 17 5000

Dell Precision 5750 Mobile workstation 17” (May 2020) Ultrabook
Dell Precision 5760 Mobile workstation 17” (۲۰۲۱) Ultrabook
Dell Precision 5770 Mobile workstation 17” (۲۰۲۲) Ultrabook

Precision 15 7000
Dell Precision 7510 Mobile workstation 15.6” (۲۰۱۵)
Dell Precision 7520 Mobile workstation 15.6” (۲۰۱۷)
Dell Precision 7530 Mobile workstation 15.6” (۲۰۱۸)
Dell Precision 7540 Mobile workstation 15.6” (۲۰۱۹)
Dell Precision 7550 Mobile workstation 15.6” (۲۰۲۰)
Dell Precision 7560 Mobile workstation 15.6” (۲۰۲۱)
Dell Precision 7570 Mobile workstation 15.6” (۲۰۲۲)

Precision 17 7000
Dell Precision 7710 Mobile workstation 17.3” (۲۰۱۵)
Dell Precision 7720 Mobile workstation 17.3” (۲۰۱۷)
Dell Precision 7730 Mobile workstation 17.3” (۲۰۱۸)
Dell Precision 7740 Mobile workstation 17.3” (۲۰۱۹)
Dell Precision 7750 Mobile workstation 17.3” (۲۰۲۰)
Dell Precision 7760 Mobile workstation 17.3” (۲۰۲۱)
Dell Precision 7770 Mobile workstation 17.3” (۲۰۲۲)

 

نسل اول XX10 لپ تاپ های Precision به جز مدل ۵۵۱۰ با دستگاه های پورت پیشرفته dock station سری E سازگار هستند.
نسل دوم XX20 لپ تاپ های Precision به جز مدل ۳۵۲۰ و ۵۵۲۰ با دستگاه های پورت پیشرفته dock station سری E سازگار هستند.

4 دیدگاه

  1. سلام. ممنون از توضیحات کامل شما و سایت خوبتان و تکمیلی اقای نیکو
    من پارسال مدل ٧٧٣٠ اون رو خریدم و کاملا راضی البته استوک
    همیشه برقرار و پاینده باشید

    1. درود بر شما و تشکر ویژه بابت این همه توجه.
      اگر سوال یا مشاوره درباره محصولات ورک استیشن یا نرم افزارهای تخصصی داشتید، بنده در خدمتم.

  2. سلام میشه توضیح بدید dell precision 5520 مدل گرافیک ۲ گیگ برای بازی ها مناسبه یا نه؟
    بعد تا چند گیگ و تا چه حدی میشه بازی کرد؟

    1. درود بر شما.
      به شکل کلی لپ تاپ های ورک استیشن برای بازی طراحی نشده اند، اما به فراخور نیاز هر بازی به کارت گرافیک، حافظه رم و هارد یا SSD، می‌توانید از این لپ تاپ ها استفاده کنید. بهتر است نام کارت گرافیک خود را در سایتهای بنچمارک کارت گرافیک لپ تاپ برای بازی ها جستجو کنید.
      به طور مثال: کارت گرافیک لپ تاپ DELL Precision 5520 که مدل NVIDIA Quadro M1200 with 4GB GDDR5 dedicated memory است میتوانید از لینک موجود در همین نوشته به بنچمارک های بازی های تست شده دست پیدا کنید.
      در ضمن جزییات کاری بسیاری نیز در صفحه به چشم میخورد که میتوانید از آنها بهره ببرید.
      شاد و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

close