چرا باید سیستم ورک استیشن بخریم؟ پیام بگذارید

چرا باید سیستم ورک اسیتشن بخریم؟

وقتی موضوع انتخاب یک سیستم متناسب با کار پیش می آید؛ هیچ جمع بندی دقیق و کلی وجود ندارد که بتوان با عمل به آن به نتیجه مطلوب رسید. در این بین کاربران در دنیایی از داده ها و اعداد عجیب و غریب دچار سرگیجه ای بی پایان می شوند. طراحان و خلق کننده گان محتوای دیجیتال همیشه به دنبال سرعت بیشتر، قدرت بیشتر و افزایش توان پردازش هستند و اینجاست که سیستم های ورک استیشن می تواند پاسخ گوی همه نیازی های این متخصصین باشد. در ادامه سعی میکنیم یک سیستم ورک استیشن را از ابعاد گوناگون بررسی کنیم.

خواه یک آی مک پرو با صفحه نمایش ۵K باشد یا یک سیستم ورک استیشن ویندوزی با کارت گرافیک انویدیا، همیشه انتخاب های گسترده ای برای کاربران وجود دارد. اما چرا کاربر باید یک ورک استیشن را به یک لپ تاپ استاندارد یا مک بوک ترجیح بدهد. مهم ترین برتری و تمایز میان یک سیستم استاندارد با یک ورک استیشن حرفه ای، کیفیت و دوام (ماندگاری) قطعات داخلی آن است.

عملکرد سخت افزار در سیستم ورک استیشن

بیشتر نرم افزارهای کاربردی امروزی به گونه ای طراحی می شوند که بر روی هر سیستم عاملی به طور بهینه کار می کنند. اما این موضوع در مورد سخت افزارها صدق نمی کند به خصوص در مورد پردازنده گرافیکی و واحد محاسباتی، آنها بهترین عملکرد را روی همه سیستم های ساخته شده توسط شرکت های گوناگون را ندارند.

پایداری

ورک استیشن ها همیشه دارای بالاترین سرعت نیستند، اما همیشه پایدار هستند. ورک استیشن ها توسط سخت افزار و نرم افزارهایی طراحی و ساخته می شوند که مقدار از کار افتادگی آنها در هنگام کار برابر با صفر است.این چیزی است که لپ تاپ و سیستم های استاندارد فاقد آن هستند.

فناوری از کار افتادگی صفر :  zero downtime hardware/software

پایداری چیست: بیاید فرض کنیم از یک شرکت ارایه دهنده اینترنت یک بسته اینترنت با سرعت ۸ مگابیت خریداری کرده اید. اما در ساعاتی از شبانه روز، سرعت تا ۱۶ مگابیت می رسد و در ساعاتی دیگر سرعت تا ۵۱۲ کیلوبایت کاهش می یابد.همین سناریو را می توان در مورد سیستم تصور کرد؛ بیشتر کاربران حرفه ای که مداوم با سیستم کار می کنند با این موضوع روبه رو هستند؛ افت بهره وری در زمان هایی خاص و در حین انجام پردازش. کاربر همیشه پایداری را می پسندد، با بیشترین یقین می توان گفت سرعت ۲ مگابیت پایدار در تمام طول شبانه روز، بسیار کارآمدتر و بهتر از سرعت ۸ مگابیت ناپایدار است.

کار بدون توقف

ورک استیشن ها طوری طراحی شده اند که به طور مرتب و بدون وقفه کار کنند به عنوان نمونه؛ خانواده رک ورک استیشن ها طوری شده اند که ۳۶۵ روز سال، ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز روشن بمانند و بی وقفه و پایدار کار کنند. شرکت های سازنده ورک استیشن، این سیستم ها برای کار مدام و پایدار ضمانت می کنند.

فناوری ذخیره سازی داده ها

یکی از قابلیت های ویژه ایستگاه های کاری ویژگی جابه جایی هارد در زمان کار و روشن بودن سیستم است، این قابلیت منحصر به فرد در هیچ رایانه دیگری عرضه نمی شود.

یک ویژگی جذاب دیگر ورک استیشن ها این است که کاربر از راه دور حتی بدون روشن بودن سیستم می تواند اطلاعات هارد را مدیریت کند.

پردازنده سیستم ورک استیشن

بر روی حرفه ای ترین ورک استیشن ها تا چهار عدد پردازنده (CPU) قابل نصب است.

ابزارهای ساخت محتوای دیجیتال(DCC)، به ویژه رندرینگ، از فناوری (multi-threaded) استفاده می کنند. این فناوری می تواند هر دستور پردازش را به هسته های مختلف CPU اختصاص دهد تا همزمان به صورت موازی اجرا شود.

بالاترین تعداد هسته پردازنده ها در ورک استیش ها در دسترس است. پردازشگرهای Dual تا نهایت ۲۸ هسته در هر پردازنده یا در کل ۵۶ هسته برای دو پردازنده را پشتیبانی می کنند.

هر چه هسته‌های بیشتری داشته باشید، پردازش های بیشتری نیز به طور همزمان قابل اجرا هستند.

همانطور که گفته شده ورک استیشن ها دارای CPU های بیشتر و تعداد هسته پردازنده بالاتر هستند. اما این همه ماجرا نیست، آنها کارت گرافیک های حرفه ای تر، حافظه رم بیشتر و راه حل های بزرگتر و سریع تر در ذخیره سازی داده های بزرگ را دارند.

آینده نگری

این امکان همیشه وجود دارد که کاربر ورک استیشن را با یک پردازنده پیکره بندی کند اما در آینده در صورت نیاز آن را به دوعدد پردازنده مجهز و از ظرفیت حافظه رم بیشتری استفاده کند.

حافظه رم

در ورک استیشن های نسل جدید تا ۲۴ اسلات رم در دسترس قرار گرفته است که روی هر اسلات امکان نصب  ۳۲گیگابایت و برخی از آنها روی هر اسلات ۱۲۸ گیگابایت قابل نصب است.

گرچه در نسل جدید پردازنده های Intel Xeon Scalable  در نوع پلاتنیوم تا ۴.۵ ترابایت حافظه رم پشتیبانی می شود اما در حال حاضر مادربردها تا ۳ ترابایت حافظه رم بیشتر پیشتیبانی نمی کنند اما این ویژگی در آینده در دسترس قرار خواهد گرفت.

فناوری اصلاح خطای حافظه رم

یکی از فناوری هایی که در طی سالهای اخیر در ورک استیش ها خود نمایی می کند؛ فناوری است که به کاربر اجازه می دهد بدون نگرانی از توقف ناگهانی سیستم عامل در اثر معیوب بودن بخشی از حافظه رم، به کار بر روی پروژه های خود ادامه دهد. این فناوری به طور پیوسته و Real-Time خطاهای حافظه را شناسایی و اصلاح می کند و از روند توقف برنامه جلوگیری می کند.

فناوری ECC MEMORY ، این فناوری با به کارگیری یک راه حل نرم افزاری آن بخشی از حافظه رم که معیوب است و باعث به وجود آمدن صفحه آبی می شود را از دسترس سیستم عامل دور نگه می دارد و اجازه بازبینی به آن را نمی دهد و با این کار سیستم عامل به کار خود ادامه می دهد. این فناوری نهفته در ورک استیشن ها با یک راه اندازی (Reboot) ساده، قسمت معیوب حافظه را از سیستم‌عامل جدا می‌کند و آن را از دسترس سیستم‌ عامل پنهان نگه می دارد تا سیستم به طور پایدار به کار خود ادامه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

close