لنوو thinkpad

خانواده لنوو ThinkPad از IBM تا Lenovo ۱

خانواده lenovo Think

Think یک خط از کامپیوترهای شخصی مختص کسب و کار ThinkCentre Desktops، لپ تاپ های حرفه ای ThinkBook و تبلت ها ThinkPad را طراحی و توسعه داده، که امروزه توسط Lenovo به فروش می رسند.

lenovo think

تاریخچه ThinkPad

ThinkPad پاسخ IBM به توشیبا و Compaq بود، که هر دو در بازار نوت بوک همراه با اپل و DEC فعالیت می کردند. سری ThinkPad اولین بار توسط IBM در سال ۱۹۹۲ راه اندازی شد، بعدها شرکت لنوو خط تولید Think را از IBM در سال ۲۰۰۵ خریداری کرد.
وظیفه ساخت این لپ تاپ را به IBM Yamato Facility در ژاپن سپرد(شرکتی که فعالیت های تحقیق و توسعه برای بازار IBM در سراسر جهان را انجام میداد).Think heritage

ThinkPad توسط مردی ژاپنی که در دهه ۱۹۷۰ به IBM پیوست یعنی “پدر” ThinkPad آقای Arimasa Naitoh رهبری می شد.

طراحی ThinkPad با ایده یک جعبه بنتو توسط Arimasa Naitoh آغاز شد و تحت نظر رئیس طراحی و توسعه واحد تجربه کاربری نوت بوک Lenovo ژاپن، توماویکی تاکاهاشی -Tomoyuki Takahashi- ادامه یافت.

اولین ThinkPad مانند یک جعبه بنتو لاکدار سنتی بود: ساده اما ظریف “جعبه سیاه” با بسیاری از چیزهای خوب در داخل آن. در آن زمان “سادگی و راحتی ارگونومیک” همه چیز بود.

Think heritage

THE WORLD’S #1 BUSINESS LAPTOP OF ALL TIME*

برترین فروشنده لپ تاپ جهان تا به امروز

Loyal customers have pushed the number of ThinkPad laptops sold to more than 100‑million, while ThinkCentre desktops support professionals across all industries.

مشتریان وفادار بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه از لپ تاپ های سری ThinkPad laptops را خریده اند، این در حالی است که دسکتاپ های ThinkCentre از تمام صنایع، پشتیبانی حرفه ای می کنند.

کتاب How-to thinkpad Changed the World

به یاد ۲۵ سال با ThinkPad

در زمانی ۲۵ اُمین سال را با ThinkPad میگذرانیم که نسخه های ویژه سالگرد این محصول، به اصل زیبایی شناسی نخستین مدل سال ۱۹۹۲ پایبند است.

thinkpad

 

Lenovo Think

مشاهده محصولات شرکت لنوو lenovo سری thinkpad 

اولین نظر

  1. thinkPad به کامپیوترهای شخصی همراه یا لپ تاپ اطلاق میشه از خانواده Think شرکت لنوو، با طراحی بسیار ساده سباه رنگ و با ایده از یک جعبه بنتو.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

close