شرکت لنوو Lenovo-Group-Ltd-Lenovo-PC-International-Dokmeha

شرکت لنوو Lenovo Group Ltd پیام بگذارید

شرکت لنوو Lenovo Group Ltd

شرکت لنوو (Lenovo)  یک شرکت فناوری چند ملیتی چینی است که مقر اصلی آن، در پکن (چین) و موریزویل (کارولینای شمالی، ایلات متحده) واقع شده است. اهداف سازمانی شرکت لنوو، طراحی، توسعه، تولید و فروش کامپیوترهای شخصی، تبلت، گوشی های هوشمند، سرورها، نرم افزارهای مدیریت فناوری اطلاعات و تلویزیون های هوشمند است. شرکت لنوو در سال ۲۰۱۹ بزرگ ترین فروشنده رایانه های شخصی در جهان شد.

دسته بندی شرکت لنوو lenovo برای کامپیوترهای شخصی

برند تجاری thinkpad یک خط تولید از کامپیوتر، لپ تاپ و تبلت ها که برای کسب و کار طراحی شده می باشد.
خطوط دیگر تولید نوت بوک، نت بوک های این شرکت شامل سری های ideapad, yoga, legion می باشند. طرح های ideacenter, thinkcenter نیز شامل خط تولید دسکتاپ ها یا (PC) می باشند.

شرکت لنوو Lenovo-Group-Ltd-Lenovo-PC-International-Dokmeha

لنوو lenovo در بیش از ۶۰ کشور جهان دفتر نمایندگی دارد و محصولات خود را در ۱۶۰ کشور جهان به فروش رسانده.
لنوو در ماه نوامبر سال ۱۹۸۴ در پکن تاسیس شد و در سال ۱۹۸۸ در هنگ کنگ ثبت شد. این شرکت  نام «لنوو» را در سال ۲۰۰۳ برای خود برگزید که برگرفته از «Le» ابتدای «Legend» و «novo» به معنای «نُوین» می‌باشد.

لنوو تجارت کامپیوترهای شخصی ibm را در سال ۲۰۰۵ خریداری کرد و در سال ۲۰۱۲ وارد بازار گوشی های هوشمند شد و تا سال ۲۰۱۴ بزرگترین فروشنده گوشی های هوشمند در کشور چین بود.
همچنین در سال ۲۰۱۴ لنوو شرکت Motorola (فروشگاه قطعات تلفن همراه) را از گوگل خریداری کرد. لنوو در  لیست بورس اوراق بهادر هنگ کنگ ثبت شده و یکی از شاخص های سهام شرکت  hang seng  چین است که اغلب با عنوان chips red نامیده می شود.

بنیانگذاری و تاریخچه شرکت لنوو Lenovo

بنیانگدار شرکت لنوو Liu-Chuanzhi--founder-of-Lenovo-Dokmehaلیو شوانزی لنوو را در ۱ نوامبر ۱۹۸۴ با یک گروه از ۱۰ مهندس در پکن با ۲۰۰۰۰۰ یوان یا ۲۵.۰۰۰$  تاسیس کرد. اولین جلسه برای آماده سازی و شروع کار این شرکت در ۱۷ اکتبر همان سال برگزار شد که تمام کارکنان اولیه حضور داشتند.
اولین تلاش قابل توجه آن ها برای وارد کردن تلویزیون شکست خورد. اما این گروه طی یک سال خود را با انجام بررسی های کیفی کامپیوترها بازسازی کرد و بعد از آن شروع به ساخت بردهای مداری برای کامپیوترهای شخصی ibm کرد که این محصول اولین موفقیت بزرگ لنوو بود.لنوو همچنین سعی کرد که ساعت های دیجیتال را به بازار عرضه کند.

لیو گفت: تیم مدیریت ما اغلب برای انتخاب مسیر تجاری اختلاف داشت. که این اختلاف و بحث های بزرگ  اغلب بین من و مهندسین رخ می داد. آن ها معتقد بودند که اگر کیفیت محصول خوب باشد پس به فروش می رسد اما من می دانستم این درست نیست، بازاریابی و عوامل دیگر بخشی از موفقیت نهایی محصول است. این واقعیت که کارکنان تجربه تجاری کمی داشتند از مشکلات اولیه شرکت بود.

لیو گفت: ما اکثرا دانشمند هستیم و بازار را درک نمی کنیمو همه چیز را با آزمون و خطا یاد گرفته بودیم که خیلی جالب بود اما بسیار خطرناک بود.

در سال ۱۹۹۰ لنوو شروع به ساخت و فروش کامپبوتر با نام تجاری خود کرد. در ماه مه ۱۹۸۸ نخسیت اگهی استخدام خود را قرار داد. این آگهی در صفحه اول اخبار جوانان چین قرار گرفت، چنین تبلیغاتی در چین بسیار نادر بود.

از ۵۰۰ شرکت کننده، ۲۸۰ نفر برای برگزاری آزمون استخدامی کتبی انتخاب شدند. ۱۲۰ نفر از این تعداد به مصاحبه دعوت شدند. اگرچه به ۱۶ نفر احتیاج داشتند، ۵۸ پیشنهاد ارائه شد. کارکنان جدید شامل ۱۸ نفر با درجه فارغ التحصیلی، ۳۷ نفر با مدرک کارشناسی و ۳ نفر دانشجو بدون تحصیلات دانشگاهی با میانگین سن ۲۶ بود.

شرکت لنوو Yang-Yuanqing-CEO-of-Lenovo-Dokmeha-Blog

یانگ یواتگینگ Yang Yuanqing تاجر چینی که رئیس فعلی و مدیرعامل Lenovo نیز در میان آن گروه بود. او متولد ۱۲ نوامبر ۱۹۶۴ چین است. طبق گزارش Hurun Report در لیست سال ۲۰۱۳، ۵۳۳ ثروتمندترین فرد در چین بوده و مبلغ تخمینی دارایی او حدود ۶۲۰ میلیون دلار و در سال بعد یعنی سال ۲۰۱۴ مبلغی بالغ بر ۱.۲۵ میلیارد دلار رسیده بود.

محصولات شرکت لنوو Lenovo در سایت Dokmeha

منبع ویکی پدیا

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

close