شرکت دل DELL Technologies

شرکت دل DELL Technologies پیام بگذارید

شرکت دل DELL Technologies

تاریخچه شرکت دل

شرکت دل Dell یک شرکت فن آوری کامپیوتری چند ملیتی آمریکایی در Round Rock، تگزاس، ایالات متحده است که در حال توسعه، فروش، تعمیرات و پشتیبانی از کامپیوترها، محصولات و خدمات مرتبط با آن است.

دل فروشنده کامپیوترهای شخصی، سرورها، دستگاههای ذخیره سازی داده، سوئیچ های شبکه، نرم افزار، لوازم جانبی کامپیوتر، تلویزیون های HDTV، دوربین ها، چاپگرها، پخش کننده های MP3 و همچنین محصولات الکترونیکی ساخته شده توسط سازندگان دیگر را می فروشد.

این شرکت به خاطر نوآوری های خود در مدیریت زنجیره ای تامین در تجارت الکترونیک، به ویژه مدل فروش مستقیم آن و روش ساخت یا پیکربندی سفارش مشتری، به تولید و تحویل کامپیوترهای شخصی که با مشخصات مشتری منطبق هستند، شناخته می شود.

مایکل ساول دل – Michael Saul Dell متولد ۲۳ فوریه ۱۹۶۵ یک تاجر، سرمایه گذار، خیر  و نویسنده آمریکایی است.

مایکل دل به عنوان ۳۹ – ثروتمند ترین فرد در جهان – توسط مجله فوربس رتبه بندی شده است، که در ماه مه سال ۲۰۱۹، ارزش خالص دارایی مایکل دل ۴۱.۳ میلیارد دلار اعلام شده است.

او بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Dell Technologies یکی از بزرگترین شرکت های زیرساخت فناوری در جهان است.

مایکل دل، مالک یکی از بزرگترین شرکتهای فناوری در دنیا یعنی DELL است، که بیش از ۱۴۵،۰۰۰ نفر در ایالات متحده و سراسر جهان را به کار رفته است (گزارش سالانه ۲۰۱۸).

دل یک فروشنده سخت افزاری برای بسیاری از مشتریانش بود، اما با مالکیت شرکت Perot Systems در سال ۲۰۰۹ شرکت دل وارد بازار خدمات فناوری اطلاعات شد.

و از زمان مالکیت شرکت Perot Systems در سیستم های ذخیره سازی و سیستم های شبکه، با هدف گسترش مجموعه های خود از ارائه یک محصول، یعنی فروش رایانه ها، به ارائه راه حل های کامل برای مشتریان سازمانی، دست یافت.

شرکت دل در سال ۲۰۱۵، پس از Lenovo و HP، سومین فروشنده بزرگ در جهان بود.

همچنین ، دل بزرگترین فروشنده مانیتورهای PC در سراسر جهان است.

شرکت دل در لیست Fortune 500 به رده پنجاه و یکم در سال ۲۰۱۴ رسید.

Fortune 500 یک لیست سالانه است که توسط مجله فورچون تهیه شده است که ۵۰۰ شماره از بزرگترین شرکت های ایالات متحده را با کل درآمد خود در سال مالی، به خود اختصاص داده است. این فهرست شامل شرکت های دولتی و شرکت های خصوصی است که درآمد آنها در دسترس عموم است.

پس از گذراندن خصوصی سازی در سال ۲۰۱۳، ماهیت تازه محرمانه اطلاعات مالی آن، مانع از این شد که شرکت توسط مجله Fortune رتبه بندی شود. اما آمار بعدی و در رتبه بندی سال ۲۰۱۹ در این مجله، بین بزرگترین شرکت های ایالات متحده با درآمد کل، به جابگاه ۳۴ رسیده است.

طبق اعلام مجله Fortune، دل ششمین شرکت بزرگ در تگزاس است. این دومین شرکت بزرگ غیر نفتی در تگزاس – بعد از AT&T –  و بزرگترین شرکت در منطقه بزرگ ایزین است. البته سابقا، این شرکت سهامی عام NASDAQ: DELL، و همچنین جزء NASDAQ-100 و S & P 500 بوده، تا زمانی که آن را بخش خصوصی در تاریخ ۳۰ اکتبر ۲۰۱۳ خرید.

در سال ۲۰۱۵ شرکت دل، شرکت فناوری سازمانی EMC را تحت مالکیت خود درآورد. در نتیجه ادغام شرکت دل و شرکت EMC در سپتامبر ۲۰۱۶ نام شرکت خود را به Dell Technologies تغییر دادند.

بازارهای هدف Dell EMC شامل همه شرکت های بزرگ، متوسط و کوچک در بازارهای مختلف عمودی می باشند.

تاریخچه طراحی و تکامل لوگوی Dell تا به امروز

اگر میخواهید نگاهی به دلایل رشد شرکت دل، بیندازید، ممکن است بخواهید به لوگوی این شرکت نیز نگاهی داشته باشید. انتقال از لوگو اصلی Dell به همتای مدرن خود واقعا یک داستان را می گوید.

آرم Dell مناسب کسانی است که در یک فضا، به دنبال شناسایی یک کامپیوتر به سرعت هستند. یک دایره ساده با نام شرکت در داخل آن، یکی از معیارهای سریع است که کاملا برای اهداف تبلیغاتی طراحی شده است.

شما می توانید آرم Dell را از هر نقطه اتاق شناسایی کنید، به راحتی می توانید بدانید که اگر قطعه چشمگیری از سخت افزار در مقابل شما قرار گرفت، در واقع توسط این شرکت ساخته شده است.

شرکت دل با ساده نگه داشتن همه چیز، مدیریت لوگو خود را برای اهداف فروش خود حفظ می کند. رنگ لوگوی Dell آبی رنگ است که در بخش تکنولوژی فوق العاده محبوب است. در حالی که آبی رنگ آرم صنعت فناوری مدرن است، این روندی نیست که هدفمند توسط دل دنبال شده باشد. در واقع، دل از سال ۱۹۸۰ به طور اتفاقی رنگ آبی را استفاده کرده است.

آبی خیلی خوب کار می کند، مخصوصا وقتی که آن را به عنوان یک سایه کار می کنید تا احساسات خوبی در مصرف کنندگان ایجاد کند. آبی قوی است اما تهدید نیست، به طور کلی یک رنگ صلح و آرامش است.

رنگ آبی لوگوی این شرکت، کمی در سالهای اخیر روشن شده است، اما در اصل همان رنگی است که در سال ۱۹۸۹ رونمایی شد.

فونت دل یک فونت قدرتمند و قاب دار است که هیچ بخش بسته ای ندارد و در سال های اخیر، لوگو کمی کوچک شده است- کلمه E کمی کوچک تر شده است، احتمالا سیگنال انتقال دل را به کاربر، روی لپ تاپ ها و رایانه های کوچکتر نیز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

close